راهکارهایی برای تصمیم گیری درست

راهکارهایی برای تصمیم گیری درست

 

مهارت تصمیم‌گیری

ما در مسیر زندگی با انواع موقعیت‌ها مواجه می‌شویم که نیاز است بابتش تصمیم بگیریم. گاهی این تصمیمات جزیی و کوچک هستند و گاهی می‌توانند تاثیر طولانی مدت و حتی ماندگاری بر زندگی ما بگذارند. روال زندگی هر انسان تا حد زیادی از تصمیمات او ناشی می‌شود. در واقع مسیر زندگی هر شخص بر پایه‌ی انتخاب‌هایی است که انجام می‌دهد؛ به همین دلیل از تصمیم‌گیری به عنوان یک مهارت، یاد می‌شود. اکثر مردم در بسیاری از موارد ممکن است احساس تردید و دو دلی را در مورد تصمیم‌هایشان تجربه کنند و در خیلی از اوقات از تصمیمی که گرفته‌اند رضایت کامل نداشته باشند.

تصمیم‌گیری در لغت به معنای اراده کردن، مصمم بودن یا نوعی انتخاب کردن، است. مفهوم اصطلاحی آن به معنای توان تشخیص بهترین راه از میان راه‌های متعددی که پیش روی انسان‌ قرار دارد، می‌باشد. یادتان باشد که در قدم اول با آشنایی با اصول و مراحل تصمیم‌گیری درست، باید سعی نمود که بهترین انتخاب را در آن موقعیت خاص داشت و در صورت عدم کسب نتایج دلخواه، باید مسئولیت آن انتخاب را به عهده گرفت و باز هم از راه اصولی در صدد جبران و یا تغییر بود.

در این پادکست راهکارهایی برای افزایش قدرت تصمیم‌گیری درست ارائه شده است. به خاطر داشته باشید که در نهایت، بعد از اجرایی شدن تصمیم، وقت‌ و انرژی‌تان را با فکر کردن به اگرها و ای کاش ها هدر ندهید. اگر نتایج دلخواه نبود و نیاز به بازنگری تصمیم‌تان بود، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، تصمیم را بپذیرید و راه را با نگاه به آینده پیش رو و نه دفاتر بسته شده گذشته ادامه دهید. تصمیم‌گیری فرآیندی است که انتخاب‌های شما نقشی اساسی در آن ایفا می‌کند و راهکارهایی که دراین پادکست معرفی شد، صرفا برای کمک به این مسیر هستند.

زندگیتون سرشار از تصمیمات درست و پر ثمر

5/5 - (1 امتیاز)
Majid Tahmasebi
Majid Tahmasebi

تیم تولید و بازاریابی محتوایی کاگو، همواره تلاش می کند محتوای آموزشی ارزشمند و ناب، برای کاربران خود تولید کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *