مرجع کنکور، پلکانی از کاگو به قله‌ی موفقیت

مرجع کنکور، پلکانی از کاگو به قله‌ی موفقیت

ماراتن کنکور، آزمونی است که هر ساله برای ارزیابی و سنجش دانسته‌‌های دانش‌آموزان برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه انجام می‌گردد. متولی اصلی آن در ایران، سازمان سنجش و آموزش کشور است. همه ساله دانش‌آموزان زیادی دغدغه‌ی گذر از چالش‌های کنکور را دارند و در این مسیر، انتخاب منابع معتبر قطعا ثمربخش می‌باشد. سازمان کاگو، مفتخر است که بعد از سالیان متمادی توشه‌ی سالیان‌ خود را این بار در قالب نشر مرجع کنکور، برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده است.

ما در این راه، نخست وظایف خود را در جایگاه ناشر بازخوانی کردیم و یقین یافتیم «مدیریت نشر» مهم‌ترین شاخصۀ هر انتشاراتی ا‌ست و ساده‌انگارانه ا‌ست اگر از مدیریت علمی و آکادمیک نشر چشم بپوشیم. از این‌ رو برای کشف، خلق و توسعۀ بهترین رویکردها و شیوه‌های مدیریتی‌ از بهترین و دست اول‌ترین منابع و کارآزموده‌ترین اساتید و مشاوران بهره گرفتیم.

همه می‌دانیم مؤلفان کتاب‌های کمک‌درسی و ناشران آموزشی سال‌ها است که کتاب‌هایشان را با ساختاری ساده‌، معطوف و برگرفته از کتاب‌های درسی، منتشر می‌کنند. ثابت بودن محتوای کمک‌درسی و سختی طراحی درسنامه‌ها و آزمون‌های متنوع از یک‌ سو و ایجاد تغییرات ماهیتی در نحوۀ ورود به دانشگاه‌ها از سویی دیگر، اخیرا کتاب‌های کنکور را مهجور و بی‌جان کرده بود.

با همۀ این اوصاف، تجربه نشان داد در دوران همه‌گیری کرونا و پس از آن، کتاب در دسترس‌ترین، ارزان‌ترین و سهل‌‌ترین ابزار آموزش و توسعۀ دانش بوده و هست. از این رو، ما بر آن شدیم به سیاق دیگر ناشران کمک‌آموزشی عمل نکنیم و طرحی نو دراندازیم. بنابراین، محتوای تولیدی‌مان را بازتعریف کردیم و کوشیدیم این پادشاه بزرگ را ناب بیافرینم و آن را توسعه بخشیم. ما در این راه هر آن‌چه با تقلید از آثار و ایده‌های دیگران به رشتۀ تحریر درآمد را محتوا ندانستیم، اما گاه نقطه‌ای سیاه بر صفحه‌ای سفید را بسیار غنی و سرشار از معنا یافتیم!

از جمله ویژگی‌های اصلی کتاب‌های نشر مرجع کنکور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • راحتی کاربرد دو منظوره یادگیری یا به شکل خودآموز یا به کمک مشاوره و معلم خودتان
  • سبک جدید آموزشی با استاندارد کاگو 15 (به روش TBC) : مفاهیم کلیدی آموزشی کتاب درسی 10-11-12 در 119 مفهوم کلیدی
  •  یادگیری سه مرحله‌ای با چیدمان ارزشمند تست ها به روش نشانه- پیشرو- پیرو برای رفع استرس و کنترل زمان یادگیری کنکور
  • تست‌های نشانه: ارزیابی یادگیری مفاهیم کلیدی (TBC)
  • تست‌های پیشرو: فراگیری ریز مفاهیم، نکته‌ها و انواع تیپ های تستی.
  • تست‌های پیرو: تثبیت آموخته ها و بهبود سرعت تست زنی
  • طراحی پاسخ‌های تشریحی به سه شکل متفاوت برای تست‌های سه گانه جهت صرف کمترین زمان و افزایش فهم یادگیری

سال‌ها همراه با شما امتحانات و حتی گاه کنکورهای دشواری را از سر گذراندیم تا توانستیم ناب ‌بودن را در جایگاه صفتی شایسته، در کنار ارزشمند بودن و اعتبار در مأموریت اصلی کاگو و به تَبع آن در محتوای نشر‌مان بگنجانیم.

منظور ما از کلیدواژۀ ناب، توسعۀ دائمی جریان محتوای با ارزش، خالص و کمال‌یافته است. همچنین عبارتِ معتبر به انتخاب و پردازش محتوای درست و استاندارد اشاره می‌کند. کلیدواژۀ ارزشمند نیز به معنی کاربردی و ارزش‌آفرین بودن برای مخاطب است.

برای موفقیت در کنکور داشتن منابع کامل و جامع بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. قطعا مطالعه همه کتاب‌هایی که در این زمینه‌ها موجود هستند هم ناممکن و زمان‌بر است و حتی میتواند منتهی به سردرگمی و نتایج معکوس گردد. یک منبع خوب باید تمام نکات کلیدی و مفاهیم اصلی دروس را پوشش دهد.

‌ اکنون افتخار می‌کنیم که توشۀ سالیانمان و حاصل رنج سی‌ساله‌مان را ناب، ارزشمند و معتبر در قالب محصولی نو به نام مرجع کنکور برای شما به ارمغان آوردیم و برای به بار نشاندن این صعود، تجربۀ گذشته و نوآوری را درکوله‌بارمان گذاشته‌ایم.

شعار فعلی ما این است که متخصص تولید محتوای ناب، معتبر و ارزشمند هستیم.

4/5 - (19 امتیاز)
Majid Tahmasebi
Majid Tahmasebi

تیم تولید و بازاریابی محتوایی کاگو، همواره تلاش می کند محتوای آموزشی ارزشمند و ناب، برای کاربران خود تولید کند.

نوشته های مرتبط
4 دیدگاه
مریم منیری

تازه با کاگو اشنا شدم اما چرا انقدر گمنام این انتشارات کاگو حتی الان از خوشخوان هم کمتر شناخته میشه فکنم

تحریریه کاگو

با مطالعه سایت و فضای مجازی شما هم میتونی با خدمات گسترده کاگو آشنا بشی دوست عزیز

مریم منیری

و یه سوال دیگه چرا جای تلگرام و اینستا،فیسبوک و توییتر رو برای معرفی خودتون انتخاب کردید؟

تحریریه کاگو

درود بر شما
کاگو در کلیه شبکه های مجازی حضور دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *