روز احسان و نیکوکاری گرامی باد

روز احسان و نیکوکاری گرامی باد
وقتی دستی را به یاری می‌گیری
بدان که دست دیگرت در دست خداست

اسفند ماه به نیمه‌ی راه خود رسیده و به زودی بهار با حال و هوای دلنشین و سرشار از طراوتش از راه می‌رسد. فصلی که عید نوروز را با خود به ارمغان می‌آورد. ایام حیات دوباره طبیعت و تپش نبض زمین که یادآور قدرت خالقی متعال است. روزهای پایانی اسفند همراه با سنت خرید شب عید و اصطلاح سال نو، حال نو همراه می‌باشد. شهر با جنب و جوش مردم، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. اما باید به خاطر داشته باشیم که میان این همه تکاپو برای استقبال از سال نو، افرادی هم هستند که سایه‌ی نیاز و دردمندی بر زندگی آن‌ها سنگینی می‌کند. چهاردهم اسفند ماه مصادف با روز احسان و نیکوکاری است. بذری که ما انسان‌ها می‌کاریم قطعا روزی رشد خواهد کرد و زندگی ما را سرسبز می‌کند.

در واقع حس و حالی که به زندگی دیگران تزریق می‌کنیم بی شک زمانی به زندگی خود ما برخواهد گشت. رفتار ما چون حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته،‌ در نهایت تحویل خودمان داده خواهد شد. چه خوب که بلد باشیم نگاهمان را به چشمان منتظر تلاقی دهیم و دست نیازی که به سمت ما بلند شده را بی پاسخ نگذاریم. اعمال من و تو، رد پای حضورمان در این دنیا است. کاش در این حضور یک باره، جهان را به جای بهتری برای زیستن تبدیل کنیم.

سازمان انتشاراتی کاگو در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود و برقراری عدالت فرهنگی در دسترسی همه فرزندان ایران زمین به کتاب‌ها همیشه پیش گام بوده است. همچنین طی سال‌های گذشته کاگو با دستگیری از هم وطنان عزیز که گرفتار بلایای طبیعی شده بودند همواره حمایت واقعی و غیرشعاری خود را ثابت نموده است. از جمله اقدامات این سازمان: اهدای کتاب به کتابخانه‌های محروم ایران زمین، ارسال بسته‌های حمایتی برای مناطق زلزله زده و حمایت‌های تخفیفی و اهدایی از دانش آموزان مناطق محروم می‌باشد.

سازمان انتشاراتی کاگو در اقدام اخیرش و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، همراهی با شیرخوارگاه رفیده را در پیش گرفته است. رفیده در زمینی وقف شده به  مساحت ۱۲۰۰ متر مربع  در سال ۱۳۵۹ توسط زوج نیکوکاری به نام‌های «معصومه و قاسم چیذری»، احداث گردید. این مکان تنها مرکز نگهداری  بیش از ۸۰  نوزاد و کودک دارای معلولیت‌های ذهنی، جسمی و حرکتی است. حدود ۹۰ درصد این کودکان مجهول‌الهویه و مابقی فاقد سرپرست مناسب می‌باشند. شایان ذکر است صد درصد نیازهای این مرکز با مشارکت‌های مردمی تامین می‌گردد.

موسسات خیریه معتبر، به صورت هدفمند کمک‌های مردمی را به دست نیازمندان واقعی که از شرایط آن‌ها اطلاع دارند، می‌رسانند. سازمان کاگو از دیرباز در کنار برنامه‌های جاری و اهداف مورد نظر خود، کمک به هم‌نوعان را نیز از مجراهای مختلف پیگیری می‌نماید. همدلی ما را رشد می‌دهد و روحمان را عمیق‌تر می‌کند. انجام کار خیر، در درجه اول حس بسیار خوبی برای شخص نیکوکار ایجاد می‌کند و بعد از آن چرخه‌ی مهر را زنده نگه می‌دارد. چهاردهم اسفند ماه، روز احسان و نیکوکاری تلنگری است تا اشک شوق را جایگزین اشک حسرت برای عزیزان نیازمند نماییم. به امید اینکه بهار امسال برای همه‌ی ما در هر سطح و طبقه‌ی اجتماعی، بهاری شیرین و خوش خاطره باشد.

دلهای مهربانتان سرسبز و بهاری…

امتیازدهی به مطلب
Majid Tahmasebi
Majid Tahmasebi

تیم تولید و بازاریابی محتوایی کاگو، همواره تلاش می کند محتوای آموزشی ارزشمند و ناب، برای کاربران خود تولید کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *