جشن یلدا 1400 در سازمان انتشاراتی کاگو

جشن یلدا 1400 در سازمان انتشاراتی کاگو
در این جهان چیزی الهام بخش‌تر از صحنه‌های رنگارنگ و زیبای پاییزی وجود ندارد. هر ساله انتهای پاییز به یکی از دیرینه‌ترین سنت‌های ایرانیان ختم می‌شود و نهایتا با جشن گرفتن شب یلدا، فصل زرد و نارنجی‌ها به پایان می‌رسد. یلدا، یکی از مناسبت‌های ملی و دیرینه‌ی ما ایرانیان است. شبی که خورشید در بیشترین فاصله با مدار سماوی قرار می‌گیرد. همین اتفاق باعث می‌شود طولانی‌ترین شب سال با اضافه شدن یک دقیقه بیشتر رقم بخورد. سالیان مدیدی است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا، توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود.

ایران کشوری کهن با تاریخ و فرهنگی غنی می‌باشد و پیشینه شب یلدا به زمان‌های بسیار دور برمیگردد. ولی مشخص نیست قدمت دقیق آن به چه دورانی تعلق دارد. طبق منابع موجود بسیاری از باستان‌شناسان هفت هزار سال پیش را برای تاریخ این جشن باستانی مطرح کرده‌اند. اما شب یلدا در نهایت حدود 500 سال پیش از میلاد مسیح به رسمیت شناخته شد و زمان وارد شدن آن به تقویم رسمی ایرانیان باستان دوران داریوش یکم مربوط می‌شود.

علی‌اکبر دهخدا مراسم شب یلدا را این‌گونه توصیف می‌کند: شب چله، بلندترین شب سال است که ایرانیان آن را از دیرباز مبارک می‌دانستند. در این شب ایرانیان با گردآمدن دور آتش، رقص و پای کوبی یلدا را جشن می‌گرفتند. آنگاه سفره‌ای فراخ و گشاده می‌گسترانیدند که روی آن آتشدان، عطردان و خوراکی‌های گوناگون از جمله خوراکی‌های فصلی و خوردنی‌های غیر نوشیدنی مانند نان، شیرینی، حلوا و گوشت قربانی بود.

سازمان انتشاراتی کاگو همواره برای آیین‌های اصیل ایرانی ارزش قائل بوده و پویا‌سازی فضای داخلی سازمان و جلوگیری از یک‌نواختی از اهداف کلیدی کاگو می‌باشد. در همین راستا یلدای 1400 نیز با بلندنظری مدیریت محترم سازمان جناب آقای دکتر سالکی و هماهنگی تیم‌های روابط عمومی، هنری و پشتیبانی بار دیگر تبدیل به خاطره‌ای یلدایی برای همکاران کاگویی شد.

جشن یلدای کاگو با نوای خوش‌آهنگ موسیقی یلدایی آغاز شد. سپس با سخنرانی جناب آقای دکتر سالکی در مورد آنچه که در ماه‌های اخیر گذشت و همچنین چشم اندازهای آینده ادامه پیدا کرد. در انتها با برگزاری چند مسابقه مهیج و نهایتا پذیرایی و اهدای هدایای یلدایی به پایان رسید.

خاطره‌ها سرمایه‌های ذهنی ما انسان‌ها هستند که گاه گاهی در دل و یادمان زنده می‌شوند و لبخندی را چاشنی لب‌هایمان می‌کنند. در این جشن باستانی، آغاز طولانی‌تر شدن لحظات را جشن می‌گیریم که به ما یاد‌آور می‌شود حتی بلند‌ترین شب سال هم به صبح می‌انجامد و در انتهای هر تاریکی، نوری پدیدار می‌گردد.
جشن شب یلدا، سمبل امید به فرداهای روشن است. نمادی از قدرشناسی حضور عزیزانمان در کنار ما و گرامی داشت ساعاتی که ممکن است تکرار نشوند.

سازمان انتشاراتی کاگو برای شما عمری به بلندای یلدا و روزگاری به سپیدی و آرامش برف آرزو دارد. تمام لحظاتتان شیرین و خوش خاطره باد.

روابط عمومی سازمان انتشاراتی کاگو

سخنرانی دکتر سالکی در یلدای کاگو 1400

سفره یلدای کاگو 1400

یلدای کاگو 1400

کیک یلدای کاگو 1400

امتیازدهی به مطلب
Majid Tahmasebi
Majid Tahmasebi

تیم تولید و بازاریابی محتوایی کاگو، همواره تلاش می کند محتوای آموزشی ارزشمند و ناب، برای کاربران خود تولید کند.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *